Min forsta dag i Japan

Blir kanske ett long inlegg. Forst o fremst flyget....guuud so trookigt...det sjuka e, ner jag landade i Finland va det typ jaa liteee varmt, man hade jacka, Sverige va regningt o kallt...sen ner jag steg av i Nagoya fick jag solsting, asso OOMMFFGGGG her e det 35+ miiinst. JAg tog av mig allt jag hade o tog mina allra kortaste kleder. Sjuuukt varmt her man kan inte ens go ut, o Saori sa att det kommer bli 30 + resten av hela nesta veckaaa, kuuuuul.  Anyhow, resan fron Finland till Nagoya tog typ 10 timmar, men so seegt. Fast jag hade en snell granne, vi snackade i princip hela resan, hon kan inte heller sova i flyg so det va vel bra for mig.

Bilder i flyget^^
    TV:n som man har framfor sig fylld med spel, nyaste biofilmerna, japanska/koreanska shows osv.

 Jag som ser en aning drogad ut~~~~

 Motesplatsen po flygplatsen efter man tagit bagaget, guuud so strikt det va att komma in i Japan. Jag va tvungen att fotas, ta fingeravtryck, kolla om jag hade feber. Alla utlendska fick gora det, bara pga influensan. Monga her i Nagoya har mask.

 Jag o min flygplanskompis, detta e inte Saorim har inte fotat Saori an hahaha.

Jag blev sooo torstig so jag kom ju po att man inte moste in i en affer for att kopa, Japan har dricka att kopa i vaaarje horn everallt, och i alla slags sorter. Min favorit som jag elskat enda sen jag smakade den 2007 ar:

FANTA GRAPE!! Vi har inte den i Sverige an...asso den seger jag bara e det goaste jag smakat i mitt liv.

 Och so her ser vendine maskine ut, finns asso overallt, man behover inte vara redd for att bli torstig. Visst e det sott?

Efter flygplatsen gick jag och Saori en rundtur po Nagoyas train station, hon skulle lera mig anvenda det och byta tog osv. For hon kan inte folja med mig alla gonger, hon jobbar. Asso jag ser bara en sak, skiiiitsvort....asso klettra upp dit, ta det togetm sen ner dit och byt till det andra, jag har lert mig namnen po alla stellena o togen, nu ska jag lera mig bara var alla togen befiiner sig po stationen, liksom eehmmm jaaaa jag kommer go vilse jaaa......men jag ska leda vegen imon, for se hur det gor till.

Jag seger bara en sak, 20.000 recker inteeeeee till Japan, och do e flyg och hotell uteslutet....asso togen e sooo dyra..du moste ta toget vart du en forflyttar dig och det e typ 40 kr per stelle du oker till. Jag kopte en son pofyllnad kort for 400 kr o har slosat en tredjedel av den po EN DAG!!! Togen e typ det dyraste....

Sen so kom vi hem till henne, KNAPPT asso, vi fick go en bit till henne fron stationen, svettet RANN!!! Jag hade jeans, someone kill me. Iaf ner vi kom hem, holl jag po svimma, hon visade mig detta:

  MINA TVXQ BILJETTERRRRRRRRRRRRR!!!!!!!! DIES!! Its real, dom e framfor mig nuuu i denna stunden.....

En grej ni moste hora allihopa. Jag o Saori gick till en convini (convinient store) o skulle kopa maat. Hon som jobbade der va typ 45+ or. OCH hon va TVXQ fan, Saori kende henne lite. Ner hon sog mig, en utlenning so blev hon so glaad. Hennes forsta hon ser. MEN ner hon fick veta att jag gillade TVXQ so dog hon. HOn e nemligen en av Nagoyas storsta fan, hon e helt gaaalen, vi fangirlade dom i butiken asso. Hon eeeeelskar Yunho. Forsta gongen jag treffade ett eldre fan som e Bigeast. O lyssna po detta horrni, ner hon herde att jag kom for att se dom o att jag betalade so mycket som jag gjorde o endo fick sidoplatser, vet ni vad hon gjorde???? Hon bytte sin biljett mot min. HENNES BILJETT E BIGEAST!!! So jag fick stoplats i MITTEN AV SALEN LOOOONGT FRAM!! Jag skrek i afferen, hon va so glad att se mig son, so hon tog det som en era att byta sin biljett. Huuuuur snellt e inte det allihopa?????

 So her ser det ut nuuu, hennes biljett e det bloa, sen fick jag det der silvriga bandet av henne med deras autografer po, sen der der oranga armbandet som man endast for om man fick BIGEAST bijetten. Liksom haaallloooo, SNELL MENNISKAAAAA!!!!

So i aferen kopte jag det jag elska mest, nemligen MAKISUSHI!!! SOOO GOTT DET VAAAAA!! Och soklart en till dricka FANTA GRAPE!! JAg dricker flera per dag, moste passa po nu ner jag e heeer.
 Asso allt detta po bilden for 38 kr!!!!!! O_____O

Sen kopte hennes syster glass till oss som e poppis i Nagoya bland unga o heter HALLO HALLO:
 Asso ser den inte smarrig uuut!!! Den heter apple/soda icecream muuums.

Neee det va min forsta dag i Japan, ganska so lyckad dag enligt mig. Sov en liten stund med, jetlag dodade mig asso....sov inget i flyget, ner man va framme var det dag igen gggrrrr!!

O en sista bild:
 Hemma hos Saori, so typiskt japanskt stil att legga skorna hehehe....va tvungen att fota.

Nee det va det, nu kom hennes mamma hem, ska helsa o ge henne hennes present.

Imon blir det av mot Tokyo, efter en karaokedag med Saori o hennes ven. Her ska det sjungas TVXQ!


Kommentarer
Postat av: Linda

Oaah, framme i Japan nu!! :D Vilken lyckad första dag du fick! :D Oh, den där Fantan ser så goood ut! Vill smaka hihi! :D ♥ WAH! Vad snällt av henne att byta biljett!! :D Oh jag ser sushi, nu blev jag sugen på det haha! Ha det så kul och jag ser fram emot nästa inlägg! :D ♥

2009-06-13 @ 12:34:22
URL: http://juicybox.blogg.se/
Postat av: Line

JAG VILL MED TILL JAPAAAAAAAAN!! Hälsa alla snyggos XD



Förresten! Ett litet tips, skriv

å = a

ä = a



Det är mycket enklare att första da ^^v

2009-06-13 @ 13:20:18
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Visst kan skriva a och a hehehehe....



Oh onskar jag kunde ta med fanta, menman for inte ta med vatska forrutom registrerat alkohol typ, so syyynd!!!

2009-06-13 @ 13:51:02
Postat av: Ani

Din dag låter ju helt underbar! Så himla glad att allt gått bra ♥



Förresten, det är SKITJOBBIGT när du skriver typ "e" istället för "a" XDDD haha snälla skriv a istället, haha!

2009-06-13 @ 14:31:11
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: jaedze

MMm gor det nu^^

2009-06-13 @ 15:45:14
Postat av: Mandy

Mmm, den där Fantan såg mäktigt god ut~ drools



Men gud, vad snällt av henne att byta sin biljett med dig bara sådär O_O<3 Shit. Borde finnas fler som henne, som ger utlänningar en chans, liksom...



Ha det bäst i Japan nu, unni <333

2009-06-14 @ 01:41:13
URL: http://kikyo.blogg.se/
Postat av: jaedze

Jaaa skiiitsnallt. HOn vet ju att det kan va min enda chans att se dom liksom!!!

2009-06-14 @ 04:04:47
Postat av: Emerie

Faaaaaaaaaaaaan vad snäll den där tjejen var mot dig! gud! :D ♥ Alltså jag är så avis på dig nu men så gad för din skull. ♥

2009-06-14 @ 12:50:17
URL: http://emerie.blogg.se/
Postat av: Kicki

Coolt flyg om nåt! _ ♥ Med TVn i sätet!



...Alltså, FAAAAAAAAAN VAD SNÄLLT AV HENNE ATT BYTA BILJETTEN. ♥ Jag hade gåtit av lycka! XD ATT DET FINNS SÅ SNÄLLA MÄNNISKOR, ÅÅÅH. ♥ JAG ÄR SÅ GLAD FÖR DIN SKUUULL! ♥♥♥♥

2009-06-14 @ 18:34:10
URL: http://sanssommeil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0