090718

Jahap, nu gör jag mig i ordning för bion! Ska cykla strax och träffa min kompis. Det ska bli såå kul med filmen lääängtar.

Idag har jag haft så tråkigt, vädret har varit så dålig, regn och åska osv. Fast nu har det slutat som tur. Får inte börja när jag cyklar.

Men iaf, pga min uttråkan har jag börjat se om Goong serien. Asså det e nog min favvo koreanska drama...jag tar tillbaka att Boys Over Flowers var det. Goong e nog pyttelite bättre. Jag maraton kollade på den hela dagen, sett 16 avsnitt av 24 bara idag hahaha..ska fortsätta sen när jag kommer hem ikväll.

För er som inte vet vad det är för drama, här e kort sammanfattning:


Goong eller som den också kallas Princess Hours


Kungen e döende och prins Shin (han i grön) som ska bli kung måste utse en prinsessa vid sin sida. Han friar till sin long time vän Hyori (hon längst ner) men hon tackar nej, hon vill inte leva instängd i en palats. Sen så har vi då Chaekyung (hon längst upp) som är en vanlig tonårstjej, det är så att hennes farfar och prinsens farfar va bästa vänner, så dom lovade varandra att deras barnbarn skulle gifta sog med varandra. Och eftersom prinsen då inte kunde hitta någon själv så valdes Chaekyung ut åt honom. Hon är såklart emot det i början men eftersom tiden går börjar hon falla för prinsen. Prinsen däremot är väldigt självsikt, egoistisk och dum mot henne, han klarar inte av sånna tjejer som hon, så han gör livet surt för henne i palatset och njuter av det. Men så plötsligt kommer prins Yul (han längst ner) in i bilden, han börjar i Chaerkyungs klass och förälskar sig i henne och vill också tävla om platsen för att bli kung så att han kan vara med Chaekyung. Sen kommer Hyori också in i bilden, hon blir avundjuk på Chaekyung eftersom hon blir behandlad så bra och älskad av alla för att hon e prinsessa. Och inte nog med det, hon vill också ta tillbaka Prins Shin till sin sida...avundsjuka spirar på alla håll....

Väääldigt rekomenderad serie för alla som älskar romantik/komedi. Som sagt min favvo korenska serie.....

Kommentarer
Postat av: xuanloi

åhh jag bara älskar alla koreanska drama serie:D vlken sida kollar du på? och är goong verkligen bättre än boys before flowers? för bbf är verkligen bäst!

2009-08-02 @ 23:53:51
URL: http://xuanloi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0