Bra och dåliga nyheter...

Ja få väl börja med dom som e dåliga!

Asså vissa har det sååå bra som knappt märker av krisen som pågår! Dm går till jobbet som vanligt, kan handla som vanligt osv, men sen har vi vissa som upplever det som en av dom mörkaste tiderna i ens liv....som just min familj!! Krisen nådde oss så fort den började och nu menar jag riktigt rejält!! Pappa fick inget jobb.....

vilket betyder......om han fram till hösten inte hitta något så är det bye bye till huset, bilen, osv osv, det kallar jag riktig depression som kan hända en familj!! vissa har det så skönt att dom kan klaga över att inte ha nya lägenheter, ingen bil, inga nya kläder, men sen så har vi sånna som vi, som måste kämpa för att inte förlora köret!! Man kan inte leva på ett lön....det e bara mamma som har fast jobb nu!! T____T Och att bo i vårt hus kostar 13.000 i månaden (BARA huset)!! Ett  lön klarar inte detta...så man kan säga att vi inte mår det bäst just nu...speciellt pappa, han har varit deprimerad hela dan idag. Nu förstördes mina roliga helger framöver, jag kommer inte kunna njuta lika mycket som jag hade velat!! Men det får alla mina vänner förstå.....men det ska bli kul att träffa dom också, för då slipper jag tänka på allt detta lika mycket!


Ok till dom goda nyheterna! JAG FICK JOBB i typ 2 veckor till....han sa att inget e säkert men som det ser ut blir det mer. Jag ville gråta av glädje.....äntligen NÅGOT bra som händer idag, fredagen den 13:e. Jag gick in till min chef och frågade blygt, så hur blir det med nästa vecka: han bara: herregud klart du ska komma...här finns massssor att göra som närmaste veckorna, förmodlingen hade jag missat att vi ska få in mer grejer att packa och som ska göras om! Och en grej till, om företaget säljer ett helt jobb till så e det 45 damn miljoner och då e det änu mer jobb får MOI!!! Asså HOPPAS HOPPAS! Man får veta det om 2 veckor!! Jag e så glad att jag har lagervana från Balco, det e annourlunda lagerjobb asså...konstigt kan man säga. Så det e bara jag och själva kvinnan som e anställd där som kan det där jobbet, så dom e tvungna att ta mig...det e så sköööönt...annars kunde dom bara tagit en av dom redan anställda!!!

Till sist....

Ett gott råd till alla som jag fick höra av min pappa: Köp ingen bostad nu, ingen bil, inga onödiga saker....chansa inte på stora saker nu, krisen kan drabba även dom lyckliga när som helst!!! Jag har ett ex på det med, idag så fick en av mina bästa ekonomi kollegor sparken....och och hon sköter ett av det viktigaste inom ekonomin, men pga krisen och pengabristen måste dom sparka, så på en dag ändrades hennes säkra framtid till ett helvete!!! Så jag e ledsen för det med, måste säga hejdå till henne nästa vecka, när hennes kontrakt går ut....gud vad händer med världen!!
Ett råd till jag fick från pappa: ALLA NI där ute som jobbar, oavsett hur länge, SKAFFA A-KASSA och gör det så fort som attan!! Jag ska bli medlem redan nästa vecka!!! Jobbar du 6 månader på ett år, och förlorar jobbet så får du lön ett helt år etfer det!!!

Anyway det va min dag hittils idag...både bra och dålig. Sen ikväll ska jag ha middag med en koreansk kompis....hoppas det blir megakul så jag får tankarna på annat håll T_T

Kommentarer
Postat av: Linda

NEEJ! TT vad tråkigt att han inte fick jobbet!! TT Hoppas att han hittar något nytt snart, det går säkert bra ska du se! ♥ Ja det är verkligen konstigt hur krisen kan påverka människor så olika, och olika branscher! HOPPAS att det ordnar sig för er ♥



Oh vad bra att du fick förlängt!! Hoppas att du fortsätter att få förlängt, det borde du få!



KÄMPA PÅ, DZE-CHAN! ♥

2009-02-13 @ 15:51:43
URL: http://juicybox.blogg.se/
Postat av: Marielle

Fick han inte jobbet?? T__T Det var verkligen så synd, jag hoppas han får fler chanser till flera jobb!



Vad bra att du fick förlängt! KÄMPA PÅ! :D

2009-02-13 @ 18:24:40
URL: http://yunhri.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Naaaaw tack tjejer!!! KÄMPA PÅ ni med!! Vet att ni komemr klara er!!!

2009-02-13 @ 22:42:29
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: Antonia

Bor inte du hemma och kan bidra då? D:

2009-02-15 @ 03:19:26
URL: http://apuppetonastring.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Jo men jag har inget fast jobb, så har inte så stor inkomst så att det räcker...

2009-02-15 @ 12:28:49
URL: http://jaedze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0