Fotboll T___T

Asså jag borde inte ha kollat...jag blir alldelles för upprörd över sånt här, kan inte längre njuta av fotboll, jag blir som en sån här crazy fan!!

Jag fick nog det av pappa, jag och pappa satt och kollade på både Sverige-Albanien och Malta-Portugal. Fast det enda vi sa va: jääääääädrans Sverige.... 4-1 hjälper ju inte mycket nuuuu......när vi kollade på Malta så såg vi att Portugal gav 1-0 och då visste vi att det va ute. Jag o pappa slog va om hur många mål Portugal skulle göra, jag sa 4-0 han sa 3-0, han vann!!

Neee men liksom, jag visste detta egentligen, vet inte varför jag e sur....liksom ofta lilla Malta vinner EM VINNARNA-Superlaget Portugal...e omööööjligt typ, det e som om typ Sverige hade vinnit Brasilien, yeah right. OM nårra hundra år kanske. Fast allt detta e inte Sveriges fel, det e Lasses fel, deras dumma coatch, pallaaa med han, jag lovar nu när han försvinner kommer dom göra myyycket bättre ifrån sig. Tyckte det va bra att Zlatan sa att om han e borta fortsätter han spela i landslaget, annars inte hahahahaahaaahahaha! Där fick han, dog åt detta...bäst va det! GO ZLATAN!!

Tyckte också en annan rolig grej som pappa sa, Sverige blev värsta glada som gör 4-1, men i själva verket e det Albaninen som e dåligt lag hahaha...nee men ärligt, hade Albaninen vunit över dom, hade det vatt en stor skam....så det e bra att dom gjorde 4-1 iaf.

Sorry för det långa inlägget om fotboll, e bara sååå sur nu....under hela min fotbolls historia (har sett varenda VM, varenda match sen 1994) så har Sverige aldrig vatt så här dåliga.....jag skäms nästan...asså ärligt. Dom kan bättre än så här. Missa ett helt VM för detta....får inte se Zlatan spela T______T, nästa VM e fasiken om 4 år, orkaaaa.....T______T

Aja nu fick jag allt ur mig, ska gå och sura med pappa.



PS: HEJA BRASILIEN!! Får hålla mig till mitt andra favvolag. (Om dom nu inte åker ut, annars ser jag inte på VM alls.)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag håller med om att det mesta är coachens fel, han har tränat killarna helt galet. Däremot håller jag inte med om att Sverige vann mot Albanien enbart för att Albanien är ett dåligt lag. Det är en ganska rejäl förolämpning mot sitt lands lag. Jag tycker inte ens att Albanien var särskilt dåliga. XD Och Sverige spelade väldigt bra ikväll, mycket bättre än vad de brukar!



Men som du sa, man blir lätt upprörd när det gäller sånt här! XD

2009-10-15 @ 01:11:09
Postat av: jaedze

Asså förolämpa tycker jag inte jag gör, för jag äslskar Sverige och deras landslag, men jafg pratar bara fotbollsspråk!



Min pappa har även sagt att Bosnien spelar asdåligt osv då menar inte han att han förolämpar sitt land. Som sagt fotbollsspråk.



JO dom spelade bra men inte sååå bra, tyckte inte jag iaf^^ Albaninen e ju dåliga som lag så, men dom spelade ju bra igår klart...fast jag vet inte längre, nu spelar det ingen roll, gjort e gjort, ingen VM T__T Nu e jag bara ledsen.



FAst ska bli skönt att bli av med för.kap. Hatar honom.



2009-10-15 @ 10:36:41
Postat av: Linda

Ja det är tråkigt att han inte riktigt har tränat dom rätt, tycker att spelarna är lite för försiktiga! Vore spännande om de fick igång anfallsspelet lite mer, men vi får hoppas på att det kommer en coach som vågar ta lite fler risker! Kanske kan de ta tillbaka Söderberg, han gjorde ju underverk med U21:orna. Men jag har nog missat att Zlatan sagt att han ska sluta om Lagerbäck fortsätter, har bara hört att hans fortsättning beror på vem som är nästa förbundskapten. Men pressen har väl lite av en tendens att förstora och förvrida på allt som Zlatan säger.. Så hoppas att han spelar i nästa EM och VM ♥



Anyhow, jag tycker att Albanien var rätt duktiga dock. Så tycker Sverige bjöd på ett härligt avslut och gick ur VM med flaggan i topp! ♥

2009-10-15 @ 12:11:39
URL: http://juicybox.blogg.se/
Postat av: Marielle

Nej, jag vet att du inte menar att förolämpa, tog nog i lite väl hårt där! Det är fotbollskänslorna som kommer fram, haha! XD



Ja, det ska bli väldigt skönt med ny tränare, det behövs verkligen!

2009-10-15 @ 12:26:21
Postat av: Line

Har också missat det om Zlatans kommentar. Lagerbäck har ju ändå varit där i 10+ år, och spelet har i princip sett likadant ut hela tiden... varför så drastiska beslut nu?



Sverige var inte bra för att Albanien var dåliga XD;; Hade vi spelat "som vanligt" hade det nog inte blivit så många mål. Det var många omständigheter också; Henke Larsson inte med i startelvan, spelare utbytta tidigt...

2009-10-15 @ 12:39:56
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: Emerie

sv: jaa :)

tack så mycket ♥ haha :D

2009-10-15 @ 16:51:30
URL: http://emerie.blogg.se/
Postat av: jaedze

Zlatan sa inte det i TV när fotbollen gick, han sa det i en annna intervju...det va pappa som sa det till mig, har inte hört det själv hahahaha.



Men jaaa längtaer till nästa EM nu bara för det...vill se SWEDEN!!!!!

2009-10-16 @ 10:52:02
Postat av: Linda

Nej menar inte i TVn, jag brukar läsa Zlatan-artiklar så menar att jag missade det nog där då! :)



Me tooooo!! ♥

2009-10-16 @ 12:52:40
URL: http://juicybox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0