Mina dagar hittils

Nu har jag varit har 4 dagar. Har upplevt en del annorlunda saker. Forst och fremst e vedret underbart samtidigt som galet....assoidag va det 45 i solen....det e sjukt, det gjorde "ont" i skinnet. So imon tanke jag sola po deras veranda eftersom jag inte har not planerat imon forutom en mini-runda till en popular glassbar. Jag e inte so mycket for sola och farg, jag gor det mest for att det e skont med SOL som INTE FINNS I DUMMA SVERIGE!!!! Jag moste riktigt njuta nu innan jag e tillbaka i kalla Sverige igen. Har inte heller kopt so mycket sommarklader for att Sveriges sommar e so kort, ingen mening. Men iaf, idag har jag vatt ute hela dan, jag shoppade lite po marknaden, hittade jattesnygga kortyxor o troja. Sen va vi i en annan stad och sog pyramider....eller sog och sog...fron jattelong holl iaf haha. Bosnien har pyramider muahahaha. Sen kom vi hem och deckade....solen steckte o vi ville inte ens go ut po verandan.

Igor va jag ute till sent, vi tog en promenad i centrum och fikade ochot. Asso Bosnien har ett NATTLIV!! Nogot man extremt saknar i Sverige. Vi va ute 00.00 och allt va oppet, man kunde shoppa, ata po restaurang, fika, ja allt mojligt. Och det kryllade med folk ute....tusentals. AVEN po en ARBETSDAG!! Det e det som e annorlunda...i Sverige e det liksom, neee jag jobbade, jag orkar inte go ut...so synd att det e so. Har bryr sig inte folk om det e tisdag lr lordag, dom kan go ut och ha trevligt oavsett dag i veckan. Det e den storsta skillnaden som jag saknar.

MEN dom kor bil som galningar....dom skiter i overgongsstellen, vissa trafikregler och dom mobbar mig om jag satter po mig belte. Jag holl po do av skrack idag...varje gong jag e i bilen sodrarrar jag typ.

Oki det va det for denna gongen, po sondag tar jag toget mot min hemstad Banjaluka, dar blir det mer shopping och god mat osv. Ska va dar resten av nasta vecka...kommer tebax nar jag ska ta flyget. Toget tar 4,5 timmar och har ingen AC, someone kill me?? Men ska inte klaga, toget e endast 100 kr for so long resa hhahahahaha....I Sverige hade detta kostar inst 900 kr.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sånt festliv vill jag ha här med juuu! Men vi får trösta oss med att det åtminstone finns i STHLM! :D



Jag vill också ha sånt fint väder! Hoppas hoppas det hinner bli lite mer varmt här innan hösten kommer!



Usch, låter farligt det där med trafiken!! :O Ta alltid på dig bältet!



Ha det så braaa! Kramis!

2009-08-14 @ 23:18:31
URL: http://juicybox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0