Svininfluensa stänger skolor i Japan

Mmmm kul, jag såg ju så fram emot detta....jag visste att det skulle bli värsta grejen i Japan!

Och snart så lär väl dom förbjuda att aktiviteter hålls som konserter osv.....det kommer säkert komma när jag ska dit och gå på konsert!! Skiiiitkuuul, då kommer jag må så dåligt att jag inte kommer va mig själv på veckor.

Resten av nyheterna:

Över tusen skolor och förskolor stängdes i Japan på måndagen i ett försök att hejda spridningen av svininfluensan i landet. 129 fall har bekräftats i landet, främst i storstadsregionerna Kobe och Osaka.

Experter tror att viruset spreds snabbt mellan dessa båda områden sedan två skolor från Kobe och Osaka deltagit i en volleybollturnering.


Premiärminister Taro Aso uppmanar befolkningen att hålla sig lugn, och understryker att de allra flesta återhämtar sig snabbt från A/H1N1-smittan.


- Försiktigheten behövs eftersom det finns patienter med kroniska sjukdomar som diabetes vars tillstånd är allvarligt, sade han efter ett möte med sin regering.

Det finns ännu inga planer på att införa restriktioner för folks resor eller andra aktiviteter, tillade han


Kommentarer
Postat av: Jennah

NEEEJ SERIÖST !!! de får inte hända nuu~~

2009-05-18 @ 15:42:16
URL: http://jennahx.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vad otroligt löjligt att de förstorar det så himla mycket, den är ju inte ens farlig D:

2009-05-18 @ 19:34:29
Postat av: Jaedze

Mmmm vet....håller på bli galen här!!

2009-05-18 @ 19:42:46
URL: http://jaedze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0