Min Malmö-Köpenhamn helg♥

Asså jag kunde inte haft det roligare på länge! Måste berätta om min underbara helg! Jag hade tåg till Malmö vid 3 men den skulle vara en timme sen "som vanligt" men jag hade en vän som jobbar där haha, så han fixade in mig på annat tåg (dyrare tåg^^ som jag fick gratis) så jag kom dit i tid muhahaha, bra med kontakter!

Fredag:

När jag väl kom fram gick jag och Josefine direkt till SFBOK handeln som bara finns i dom tre storstäderna, jag va tvungen att åka dit, bättre än internet med frakt, och till mitt bästa visade det sig att dom hade rea på jäääättemycket  manga! Jag köpte 5 mangaböcker!

Dessa blev det:

Goong vol. 2
Goong vol. 3
Boys Over Flowers vol. 4
To Heart vol. 1
Evangelion vol. 10

Sedan stängde stan och vi bestämde oss för att gå till en videobutik och handla godis, läsk och hyra en film, det blev WALL-E, den va suuupersöt!! Sen åt vi en asiatisk rätt på kvällen, vad gott!!!! Sen slutade kvällen då att jag, Josefine och hennes pojkvän såg filmen och snackade resten av kvällen, det blev lite memorykort med!

Lördag:

Vi vaknade vid 10, åt frukost och begav oss till stationen för att ta tåget till Köpenhamn, det va jag, Josse, hennes pojkväbn och 3 personer till som åkte ihop! Lyllo dom, dom har så nära till Danmark, tågresan tog endast 30 min och kostade 140 kr tur och retur!!^-^
Vi stannade först innan Köpehamn för att shoppa på nordens största köpcenter FIELDS!! Guuuuuuuuud så stort, kändes som jag va i Japan, gud vi spenderade typ 4 timmar där, vi åt där lite och handlade lite. Killarna va dock inte lika pigga på shopping så vi delade på oss hahaha! Och samlades vid matdags!

Sen var det dags att åka in till själva Köpenhamn, när vi kom fram såg vi oss runt lite, måste säga att det va fint där men jag gillar STHLM mer tyvärr, tycker det e finare och mer skoj i STHLM men aja, dom hade sina underbara butiker!! Tog lite kort på Köpenhamn och alla megastora köpcenter där man kunde spendera hela lönen! Men hmhm det kan man inte nej!!

     


Det va så stort och fiiiint! Jag blev helt aaahhhh asså helt underbart var det!!! Dom hade allt från kläder, skor och hemgrejer och bakelser, nee asså helt amazad var jag! Dessa köpcenter påminde mig om Japan, visste inte att det fanns så i Norden också!! Här kan man spendera hela daaan!! Här e lite bilder:

        


Lite köp blev det iaf, det måste man när man e iväg, annars e det väl onödigt att åka iväg hehe! Men gaaah dom hade så snygga kläder, ville köpa så mycket, men det kan man inte, för allt va typ S och XS...men jag hittade iaf två tröjor som jag föll för:

     


Sen gick vi inte till en skoaffär, och tro det eller ej, det va den bästa skoaffären jag har varit i i hela mitt liv, asså även bättre än vissa affärer i Japan! Jag blev helt dazzled, och ASSÅ tro detta eller ej MEN VARENDA SKO-PAR VA SNYGGT!! Detta händer ju aldrig i livet asså men seriöst VARENDA PAR!!! Jag ville köpa minst 10 par, men så mycket pengar har man inte, så jag köpte två par, även det blev mycket pengar. Men jag köpte ett par gympaskor till, älskar sånna, dom e bra att ha, och dessa va rosa, jag måste ha rosa skor:



Sen gick jag runt lite till i affären och såg mina drömskor, asså jag förälskade mig i dom i första ögonkastet, dom e så söta, snygga, underbara, perfekta, nee asså har inte ord så kär i dom jag e!! asfdsdfdsdfghgfdfgVisst e dom söööta??
Ska ha dom i vår/sommar, så fort det blir lite varmare ute♥


 

♥♥Ska sååå ha på mig dessa så snart det blir lite varmare, asgfdstgfdsdfgfdfgfdfg!!! *käär*♥♥

Sen kom vi till en till affär, och gissa vad, jag skrek så fort jag kom in dit!!! Tro detta eller ej! Ni vet skorna som Makino föälskar sig i och som Domyoji sedan köper till henne, jag såg dom skorna i den affären...jag typ dog!!! Asså jag ville haaaa, men dom va svindyra....ni måste ha sett avsnitt 13 av Boys Over Flowers för att fatta tyvärr!! Men jag tog bild på skorna, snacka om att folk såg konstigt på mig i Danmark, dom åste tro jag e fattig eller nåt som tar kort på skor hahahaha!!!

 Ni som sett avnsitt, känner ni igen dom?? ^^ Kolla på det igen så fattar ni, asså jag dog!!!

Anyways, sen kom vi till dagens höjdpunkt, vi gick till en japansk ramen restaurang, guuuud så dyrt det vaaaa, men sååå värt det!! Det va såååå gott men man fick så mycket, jag åt hälften av min tallrik^^ Asså det va sååå fint där, stämmingen och inredningen, och stället heter Wagamama, ligger runt hörnet på tivolit.

           <---- jag äter ramen hahaha!!!


Etfer maten sen skulle vi åka hem, meeen nedå, vi ville till det där våffelstället vi såg, så vi begav oss dit, oohh guuud så gott det va, ett av det godaste jag ätit i mitt liv....kostade 45 kr styck men WTF, nångång får man unna sig sånt också!!
Det va verkligen mysigt, en utekväll i Köpenhamn, vi 6 tillsammans på gatan, och åt våfflor asdfgfdsdfg!!!

 Man kunde välja olika smaker, jag valde choklad och grädde!!
 ASSÅ MUUUUMS!!!! DROOLS!! WANT TO EAT AGAIN!!!!

Nee iaf, sen efter det åkte vi hem, vi va där från 12.00 till 20.00, när vi kom hem va vi sååå trötta, så vi bestämde oss för att se T konserten, oohhh så kuul det va, vi njöt och fangirlade...det va helt underbart...längesen man såg balladerna...äntligen!!! Vi avslutade kvällen med Love in the Ice och Kiss Shita Mama!!! Sen spelade vi memory kort och spådde...så kuuul!! Helt underbar lördag kväll!!!

Söndag:

Vi vaknade ganska tidigt, vi latade oss hela morgonen...jag satt vid datan och hon vid TV:n! Sen bestämde vi oss att ta en rund på stan innan jag skulle ta tåget hem. Vi gick till lite affärer, och den japanska curryaffären va stängd T____T så jag kunde inte köpa min curry!!! T___T Men Josse ska köpa åt mig när hon kommer, hon kommer nog om 2 veckor yaaaay!! Snart ses vi igen Josse, oohh saknar henne redan, vi har blivit så nära och bra vänner!!! Can't wait until you come!!!
Vi åt på MAX, och jag köpte hörlurar, mina va sönder, sen tog jag tåget hem!!!

Jaa det va min undrbara helg, har inte haft så här roligt äventyr på länge...gud sånt här e värt att slösa pengar på!!! Resor, det bästa som finns!! Men nu ska jag lugna mig, ska ingentans i nårra veckor nu...nu kommer folk till mig istället^^ Har inte ens mycket pengar kvar!!! T___T Måste ha råd till nårra till TVXQ goods som kommer..sparaaaaa!!!


En sista grej:

Fick mail från min japanska vän Saori, hon har inte lyckats få tag på biljett än, men det e inte slut på försäljingsdagarna än, hon ska göra sitt bästa....och hon ska maila mig så fort nåt händer!! Jag kommer dööö, hur ska jag sova nu och vänta på svar om hon får tag på TVXQ biljett!! Men gaaah ser ljust ut, det kanske blir en Japan resa i Juni iaf!!!♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Linda

Ooh du verkade ha superkul!! :D Vilka snygga skoor! ♥ Jag skulle verkligen vilja gå in in i den skoaffären du berättade om på telefon!

2009-03-03 @ 23:34:59
URL: http://juicybox.blogg.se/
Postat av: Emma

vad tycker du om djurförsök? rätt eller fel? tyck till på min blogg =)

2009-03-03 @ 23:38:06
URL: http://lawlpamaj.blogg.se/
Postat av: Anica Pavlovic

Gud det verkar verkligen som du hade det riktigt riktigt roligt där! :)

Köpenhamn är Nordens bästa stad. <3

2009-03-06 @ 00:30:43
URL: http://mrsnewsman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0