Japan dag 3

Haha jag bloggar som om jag inte har not annat for mig!! Men dagen tar slut so fort har nar man har kuuul!!

Asso bara so alla vet, jag okte inte till Tokyo for att min van stallde in det sen!! Skiiitkul jag sog fram emot det som faaan! Men aja, betyder att jag har sparat in MASSOR med pengar. So jag shoppade loss som en galning idag.

Jag och Saoris mamma gick till en stoooor shopping center, 4 voningar,,,asso dom har ALLT!!! Markessmink, klader, prylar, vaskor, mataffar, spelhallar, purikuramaskiner, you name it. So jag gjorde lite av varje haha. Och jag sager detta igen: JAPAN HAR VARLDENS SNYGGASTE KLADER PO DENNA JORDEN!!! Jag gick runt o ville kopa allt...asso guuuuuuuuuuuud so snygga o sota klader dom haaaaaar. Fast har ett par doliga nyheter, e man storlek L lr mer so kan man inte kopa not i Japan tyvarr....man moste go till speciella affarer men dom finns inte bland dom moderna affarerna o sonna klader e oftast inte lika snygga. Men som tur ar har jag storlek M ahaaahha. SO jag kopte MASSAAAAAA IDAG!! Asso jag e soooo sjukt lycklig. Saoris mamma visade mig soooo snygga klader och hon valde ut norra till mig hehehe...

Ska legga upp allt jag kopt.

Forst lite T-shirtsar:            



Lite andra klader:            Denna med nallen e soooo soooooot!! Saoris mamma hittade den och jag foll for den direkt!! Kawaii ne????

Denna ar min favvo:   Och har ar jag nar jag har po mig den:


Sen det jag mest blev glad av, ar att jag hittade mig en veska som jag velat ha sooo lange. Tycker den e soooo soooot! Asso tro det eller ej, den kostar bara 150 kr O_____O    I LOVE IT!! Anvander den nu istallet for min fron Sverige hehehe!! I am japanized^^

Sen so har vi soklart smink! Det va jag tvungen att ha! Ni kanske kanner till det japanska market SHISEIDO! Den finns endast i Stockholm att kopa tror jag! Men Stockholm har bara en liiiiten del av det hela! Typ 1 % av som finns inom market! I Japan e Shisedo indelat i smo marken! Det dyraste och finaste market e MAQUILLAGE!! Guuud so snyggt det e, men en maskara e typ 350 kr. Men jaaaa eftersom det bara finns i Japan och det e det basta sminket jag vet so unnade jag mig  SAKER muhahahahaha, kopte maskara extra volume, en skitcool lappglans, och ogonskugga. Dom har so cool smink som ni inte ens sett maken till, so fiffigt och coolt e det!

 Det vita ni ser po ogonskuggan, det anvands forst, det e en slags layer man lagger ut fort so skuggan blir finare o mer jamn, hur fiffigt ar inte deeeeet!!!!??? 

Och eftersom jag kopte smink for ooohhmmm 700 kr so fick jag grejer gratis, ahhh you gotta love Japan for their service. Jag fick detta:   Bathing soup som luktar gott och skin lotion....hur snallt e inte det!

Jag och Saoris mamma avslutade dagen med lunch po en MEEEGASTOR resturang som ockso log i samma 4 voningsbyggnaden! Jag va tvungen att ata omelett rice, det har vi inte i Sverige med det ar typ fried rice inrullat i egg med ketchup po, asso SVINGOTT!! Kostar endast 40 kr inklusive dricka^^
 asdfghfdsdfghgfdsdfgh sooooooo gott! Sen so kopte jag mat aven for imon for hennes mamma ska iveg och kan inte laga, so jag kopte fardig mat...asbilligt.
Men det roligaste ar endo att Saoris mamma kan inte ens ett ord po engelska typ, men vi pratar for fullt! Vi komunicerar skiiitbraaa, jag e sooo stolt over mig sjelv, nu for jag verkligen anvandning av mina japanska kunskaper, och jag kan en hel del, jag forvonar mig sjelv! Hon tyckte jag va jettaduktig^^

Just det glomde en grej till, det kom ut en ny smak av fanta idag haha, just nar jag befinner mig i Japan PERFECT!
 FANTA GREEN GRAPE!!! Mihihihihi, fast sorry med Fanta vanlig Grape e myyycket godare, fast denna va inte dolig heller! Me likes japanese fantas, vora smaker e so samma o trokiga.

Anyway, ska vila mig lite nu fron hettan, det e 35+ idag, vi blev genomsvettiga ute idag. Ska se om det finns non bra drama po TV! Eller talkshow, sog Utaban igor mihihihi~~~~

Bye bye / fantaloving Dze

Kommentarer
Postat av: Line

Vilka fina prylar! :D Men Dze, du skriver fortfarande typ "bara so alla vet, jag okte inte till Tokyo" - istället för "bara sa alla vet, jag akte inte till Tokyo". Det är tyvärr väldigt svårt att läsa ^^;;

2009-06-15 @ 14:34:45
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh sorry, men det e svart att komma ihaaaaag, glommer ibland!!

2009-06-15 @ 16:26:14
Postat av: Ajna

Heeej Dzenana, jag kikar in lite...Nisam znala da imas blogg, Jaca mi rekla.. Hoppas du har det kul på din semester... Fina grejjer du har köpt, massa med :)



puss

2009-06-15 @ 19:28:37
URL: http://cipkacrvena.blogg.se/
Postat av: Yavi

Oooh~ va skoj du verkar ha det :D väldigt snygga kläder, jag gillar nallen! :3



btw har du fått pengarna jag skickat?

2009-06-16 @ 01:45:45
Postat av: jaedze

ohh heeej ajna! hehe tack for att du tittar in. jag har sooo kul...ja jag koper grejer hela tiden hahaha...det e det japan e till for hihihi!!



josse: jag ska kolla om jag fott dom!

2009-06-16 @ 04:24:47
Postat av: Ajna

Jaa, jag kan förstå det, jag vill med shoppa i Japan :D:D Kanske nån gång, vem vet :)

2009-06-16 @ 18:11:13
URL: http://cipkacrvena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0